Serdecznie zapraszamy organizacje pozarządowe do zgłaszania swoich inicjatyw, najlepsze pomysły chcemy nagrodzić. 🙂
Więcej w Regulaminie:
Regulamin Konkursu na najlepszą inicjatywę na rzecz pożytku publicznego
- Konkurs organizowany jest przez Federację Organizacji Katolickich
- Konkurs jest organizowany w ramach projektu pn. „Razem możemy więcej – rozwój Federacji Organizacji Katolickich” w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO w Priorytecie 1a, edycji 2022 realizowanego przez NIW-CRSO
- Konkurs adresowany jest do organizacji pozarządowych należących do Federacji lub planujących do niej przystąpić
- Konkursem objęte są wszelkie zrealizowane inicjatywy (projekty) organizacji pozarządowych które należą do Federacji lub zadeklarują chęć przynależenia do niej, skierowane na rzecz pożytku publicznego.
- Zgłoszenia inicjatyw (projektów) mogą dokonywać organizacje oraz osoby fizyczne, osoby prawne, oraz kościoły i związki wyznaniowe. Zgłoszenie może dotyczyć również własnej inicjatywy.
- Zgłoszenie należy złożyć na formularzu zgłoszeniowym, będącym załącznikiem do niniejszego Regulaminu. Wypełniony formularz należy złożyć w biurze Federacji Organizacji Katolickich lub mailowo pod adres: federacja@fok-a.pl w terminie do 14.10.2023 roku.
- W ramach Konkursu mogą być przyznane 3 nagrody rzeczowe z podziałem na 1, 2, i 3 miejsce.
- Nagroda przeznaczona jest na działalność statutową organizacji.
- Kapituła może nie przyznać nagrody, jeżeli uzna, że żadna ze zgłoszonych inicjatyw (projektów) nie spełnia kryteriów wymaganych do przyznania nagrody.
- Ocena inicjatyw (projektów) organizacji przeprowadzana będzie w oparciu o następujące kryteria:
- społeczne znaczenie;
- wpływ na rozwój i konkurencyjność lokalnych społeczności,
- umiejętność pozyskiwania środków finansowych i pozafinansowych przez organizację z różnych źródeł oraz efektywność i przejrzystość ich wykorzystywania;
- umiejętność zaangażowania wolontariuszy do realizacji projektu;
- innowacyjność;
- stabilność;
- stosowanie przez organizację sposobów działania nie budzących wątpliwości etycznych;
- umiejętność podejmowania przez organizację współpracy z organizacjami pozarządowymi i partnerami społecznymi regionu.
- Członkami Kapituły Konkursu są przedstawiciele Federacji Organizacji Katolickich, którzy spośród siebie wybierają przewodniczącego. Kapituła może zaprosić do swojego składu innych przedstawicieli.
- Z pracy Kapituły wyłączone zostają osoby bezpośrednio związane ze zgłoszonymi inicjatywami.
- Decyzje w ramach Kapituły podejmowane są na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Kapituły.
- Za organizację pracy Kapituły odpowiada jej Przewodniczący.
- Obsługę organizacyjną Kapituły oraz miejsce składania wniosków zapewnia biuro Federacji Organizacji Katolickich.
- Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi podczas Forum Organizacji Pozarządowych, które odbędzie się 21.10.2023 roku.
- Regulamin Konkursu na najlepszą inicjatywę organizacji pozarządowych oraz jego zmiany zatwierdza Federacja Organizacji Katolickich.